Dag 6 in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Studenten Scalda - WaarBenJij.nu Dag 6 in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Studenten Scalda - WaarBenJij.nu

Dag 6 in Shanghai

Door: Maxime & Maarten

Blijf op de hoogte en volg Studenten

30 Oktober 2016 | China, Sjanghai

Vandaag moesten we op tijd opstaan voor de sportdag op de Chinese campus. Honderden Chinese studenten van verschillende scholen verzamelden zich daar. De dag werd gestart met een opening die een beetje vergelijkbaar was als de olympische spelen. De Chinese studenten marcheerde in groepen van klein naar groot het veld op. Toen kwamen wij samen met de Finse en Noorse studenten. Keurig op lijn maar marcheren zat er voor ons niet in. Onze groep mocht ook meelopen samen met een aantal Noorse en Finse studenten. Toen we opkwamen werd er luid geroepen en foto’s gemaakt, waar Madonna jaloers op zou zijn.
Na de opening van het sportevenement was er voor ons eigenlijk niks te doen (heel jammer was het dat we niet moesten sporten haha). We besloten om met z'n allen naar de Jingan tempel te gaan. Je moest 50 yuan (ongeveer €6,50) betalen om daar binnen te komen. We keken onze ogen uit. Het waren enorme gebouwen met prachtige daken. In het midden was een groot plein waar een soort van beeld waar je muntjes in moest gooien. Als je raak gooide mocht je een wens doen. Het was duidelijk dat er veel wensen gedaan werden want de monniken parkeerde hun bmw’s en porsches gewoon op het plein van de tempel. In de gebouwen zaten verschillende monniken te bidden bij grote standbeelden van Boeddha. Ook zaten er allemaal mensen een soort doosjes te vouwen die ze daarna in een grote papieren tas stopten, vervolgens verbranden ze ze in een soort grote vuurkorf als offer voor Boeddha.
Nadat we bij de tempel geweest waren gingen we door naar een overdekte markt waar allemaal dieren verkocht werden. Heel zielig om te zien, 30 kleine kittens met hun moeder in een klein stalen hokje, krekels in mini bakjes, honderden vissen in een klein aquarium. We zijn er maar even snel doorgelopen omdat voor een aantal het leed niet konden aanzien. Hierna liepen we door naar een markt waar je allemaal verschillende dingen kon eten zoals oesters, kreeften, slangen etc.
Om de dag gezellig af te sluiten liepen we terug naar het hotel waar we om 21:00 afspraken om met z'n allen naar een karaoke bar te gaan. Bij ons in de buurt zitten eigenlijk maar weinig uitgaansgelegenheden maar karaoke is hier een soort vervanging van. Het was echt enorm gezellig. Er was een ruime keus aan nummers die we kenden. Er werd dan ook keihard en vals meegezongen. Het werd een lange, late avond en de hotelkamers leken wel veel verder weg te zijn dan gedacht.

• 31 Oktober 2016 - 10:36

Rosemarie:

Dat marcheren zouden we hier eigenlijk ook moeten invoeren; lijkt me wel wat!

• 01 November 2016 - 14:20

Puck:

Hmm, marcheren doe ik ook graag maar dan wel aan het lijntje.
    Puck

• 06 November 2016 - 16:10

Jamaica Lernout:

Leuk om ook wat cultuur te ervaren, om van alles te bekijken en bezichtigen.