Dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Studenten Scalda - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Studenten Scalda - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Studenten

24 Oktober 2016 | China, Sjanghai

Na voor een aantal studenten letterlijk het klokje rond geslapen te hebben begon de dag met een heerlijk ontbijt. Croissants, Verse jus en roerei in overvloed, was voor een aantal personen een droom, want het ontbijt was op-en-top Chinees! Garnalen, loempia's en een hardgekookt ei om de dag fris te beginnen. Dat moest ook wel want het programma was al goed gevuld.
Om 09.30 werden we opgehaald door studenten van de universiteit om een introductie van de gehele school en campus te krijgen. Yvette, Sabine en Charles waren al wat eerder door om al de nodige uitleg over de skills contest op te doen, om vervolgens bij de rest aan te sluiten. Een lunch volgde en je raadt het vast al...op-en-top Chinees, maar het smaakte heerlijk! Tot slot nog een rondleiding over de gehele campus en de schooldag was om 15.00 afgesloten. De discussie om wat daarna te doen was al snel klaar, want iedereen was razend benieuwd naar het centrum van Shanghai en de Blund (de boulevard met uitzicht over de skyline). Maarja als je daar wilt komen zal je de metro moeten pakken en dat verliep natuurlijk geheel vlekkeloos...bijna dan. In de metro was gelukkig alles in het Chinees aangegeven, wat erin resulteerde dat we 1,5 uur onderweg zijn geweest wat normaal een goede 45 min in beslag neemt. In ieder geval we zijn allemaal op plaats van bestemming gekomen en weten we nu de weg.
De drukte en chaos in het centrum in combinatie met de grote gebouwen die verlicht worden door meters hoge reclameborden, zorgde er even voor dat iedereen met zijn mond vol tanden om zich heen stond te kijken. De reclameborden en de hoge gebouwen maakte het helemaal af. Al snel bleken we ook een leuke bezienswaardigheid te zijn en voelde we ons even beroemd. De vraag of we gefotografeerd wilden worden werd dan ook niet gesteld, maar het werd gewoon gedaan. Zo richting de Blund wandelend, waar een prachtig uitzicht over de skyline was. Hier werd dan ook ruim de tijd genomen om alle wolkenkrabbers met kilometers led verlichting te fotograferen. Alleen tot Charles zijn grote schrik was dit niet het enige wat de studenten was opgevallen...de Macdonalds! Hoe kon je de eerste echte dag nou beter afsluiten dan bij de mac? Om vervolgens met de metro terug te gaan en heerlijk te ontspannen op ieders kamer.

Het was kortom een zeer geslaagde dag in China en we doen een poging om dit keer wel foto's te plaatsen.

Groetjes uit China!!!

• 24 Oktober 2016 - 17:04

Studenten Van Scalda:

Jongens het ziet er fantastisch uit en jullie hebben in 1 dag al heel wat ondernomen. Gaaf hoor ik ben jaloers! Geniet ervan en voor zo welterusten! Gr Peter

• 24 Oktober 2016 - 18:29

Monique Menu :

Wahhhh een hoop blije gezichtjes daar bij de Mac.
    Een mooie dag voor jullie. Succes de volgende keer in de metro.
    Groetjes uit het zeeuwse.

• 24 Oktober 2016 - 19:22

Marieke Haak:

Een mooi veslag van jullie belevenissen en hele mooie foto's. Ik ben erg benieuwd of de gewoontes in China vergelijkbaar zijn met de gewoontes hier. Of hebben jullie al 'schokkende' dingen meegemaakt?

• 24 Oktober 2016 - 21:06

Puck:

Pas maar op dat jullie geen hondenvlees te eten krijgen daar !
    Groetjes, Puck

• 24 Oktober 2016 - 21:08

Puck:

Zijn daar ook afhaalchinezen of moet je zelf de weg uitzoeken ?
    Groetjes, Puck

• 27 Oktober 2016 - 13:36

Rosemarie:

Hoi, wat leuk zeg om dit allemaal te lezen! Jullie zijn goed aangekomen en lekker op dreef zo te lezen!
    Het eten op en top Chinees...euhm moet ik met voorstellen dat jullie kilo's aankomen van allerlei baksels in frituurvet enzovoort?
    Heel veel plezier! groeten Rosemarie

• 06 November 2016 - 15:27

Jamaica Lernout:

Leuk zeg, mooi foto's erbij.